اتو صورت چیست؟ کاربرد اتو صورت به روش درما اِف

اتو صورت چیست

دستگاه التراسونیک Derma-F یک دستگاه مراقبت از پوست حرفه‌ای است که با کمک آن می‌توانید پوست خود را در عرض چند دقیقه تمیز، جوان‌سازی و تغذیه کنید تا به‌طور محسوسی صاف‌تر و بدون لک به نظر برسد. یون‌های اولتراسونیک میلیون‌ها حباب کوچک تولید می‌کنند که در ایجاد ظاهر بی‌عیب پوست موثر هستند. Derma-F برای کسانی که از بیماری‌های پوستی از جمله آکنه رنج می‌برند، ایده آل است. اتو صورت به روش درما اف، راه حلی بدون درد برای نگرانی‌های پوستی شماست. در این مقاله بیشتر با این مداخله زیبایی آشنا می‌شوید. تا انتها همراه ما باشید.

اتو صورت؛ گزینه‌ای ایده‌آل برای رفع انواع مشکلات پوستی شما

اتو صورت به روش درما اف در سالن‌های زیبایی و مراکز پوستی توسط افرادی که در این زمینه آموزش دیده‌اند مانند اپراتور لیزر انجام می‌شود. برای اتو صورت از یک دستگاه اولتراسونیک تخصصی استفاده می‌کنند که امواج با فرکانس بالا ساطع می‌کند. درمان‌های اولتراسونیک برای انواع پوست مفید است و می‌تواند بسیاری از بیماری‌های رایج پوست را بهبود بخشد. متخصص زیبایی شناسی صورت اولتراسونیک شما را با توجه به نوع پوست و نیازهای مراقبت از پوست شما سفارشی‌سازی می‌کند. با این حال شما می‌توانید دستگاه‌های اتو صورت خانگی را نیز تهیه و خودتان برای استفاده از آن اقدام کنید.

برخی از مهم‌ترین کاربردهای اتو صورت عبارتند از:

  • از بین بردن چین و چروک پوست
  • پاکسازی پوست
  • رفع شلی و افتادگی پوست
  • از بین بردن جوش‌های سرسیاه
  • رفع خشکی و آبرسانی پوست
  • جوان‌سازی و لایه‌برداری پوست
  • از بین بردن جوش‎‌های سرسیاه و سرسفید
  • پاکسازی منافذ پوست
  • تحریک تولید کلاژن در پوست

مزایای اتو صورت چیست

تفاوت هایفوتراپی با اتو صورت چیست؟

تفاوت درمان اف و دستگاه هایفو به تکنولوژی مورداستفاده در دو دستگاه برمی‌گردد. در دستگاه هایفو از انرژی متمرکز فراصوت برای هدف قرار دادن لایه‌های پوست درست زیر سطح استفاده می‌شود. انرژی اولتراسوند باعث می‌شود بافت به سرعت گرم شود. هنگامی که سلول‌های ناحیه مورد نظر به دمای مشخصی می‌رسند، آسیب سلولی را تجربه می‌کنند. آسیب در واقع سلول‌ها را تحریک می‌کند تا کلاژن بیشتری تولید کنند: پروتئینی که ساختار پوست را می‌سازد

افزایش کلاژن در هر دو روش درما اف و هایفوتراپی باعث می‌شود پوست سفت‌تر و محکم‌تر با چین و چروک کمتر شود. از آنجایی که پرتوهای اولتراسوند با فرکانس بالا روی یک بافت خاص در زیر سطح پوست متمرکز می‌شوند، هیچ آسیبی به لایه‌های بالایی پوست و  مجاور وارد نمی‌شود. هایفو ممکن است برای همه مناسب نباشد. به طور کلی، این روش روی افراد بالای 30 سال با شلی خفیف تا متوسط ​​پوست بهترین کارایی را دارد. همچنین هایفو برای افراد مبتلا به عفونت‌ها و ضایعات پوستی باز در ناحیه مورد نظر، آکنه‌های شدید یا کیستیک و کاشت‌های فلزی در ناحیه درمان توصیه نمی‌شود. در صورتی که ممنوعیت استفاده از اتو صورت متفاوت با چیزی است که درباره هایفوتراپی گفته می‌شود.

درما اف برای چه کسانی مناسب نیست؟

به طور کلی براساس آنچه که در آموزش مراقبت از پوست گفته می‌شود، اتو صورت یک روش ایمن، آسان و ملایم برای جوانسازی پوست در نظر گرفته می‌شود، اما اقدامات احتیاطی زیر همیشه باید در طول درمان انجام شود:

  • در ناحیه گلو استفاده نشود و برای جلوگیری از تحریک تیروئید از استفاده در نزدیکی مرکز گلو خودداری شود.
  • در زخم‌های باز یا نواحی عفونی استفاده نشود.
  • هرگز به صورت داخلی (به عنوان مثال در دهان، بینی و غیره) استفاده نشود.
  • در صورت بارداری استفاده نشود. افرادی که سابقه بیماری قلبی یا سایر شرایط پزشکی هستند نیز نباید از این روش استفاده کنند.

موارد منع استفاده از اتو صورت

طریقه استفاده از اتو صورت چیست؟

برخی از دستگاه‌های اتو صورت مانند دستگاه‌های لاغری غیرتهاجمی به صورت خانگی نیز قابل استفاده هستند و شما می‌توانید با تهیه این دستگاه‌ها و استفاده از آن در خانه از مزایای آن بهره‌مند شوید. با این حال بهره‌مندی از مزایای درما اف یا اتو صورت در گروی آن است که طرز استفاده از آن را در هر قسمت از صورت بلد باشید. به این منظور مطابق راهنمای زیر عمل کنید:

  • اطراف دهان و خط خنده: از پایین به بالا و رو به بیرون به مدت 3 دقیقه
  • گردن به چانه: از پایین به بالا و رو به بیرون به مدت 2 تا 3 دقیقه
  • پیشانی: از بالای ابرو تا خط موها به مدت 3 دقیقه
  • گونه‌ها: از گوشه لب تا انتهای گونه‌ها به مدت 3 دقیقه
  • اطراف چشم: ابتدا از کرم دور چشم استفاده کنید و سپس این ناحیه را با اتو صورت ماساژ دهید.

هر چند وقت می‌توان از اتو صورت استفاده کرد؟

یکی از سرفصل‌های مهمی که در هر دوره مداخله زیبایی مانند دوره لیزر پزشکی تدریس می‌شود، رعایت فاصله بین هر جلسه است. در صورتی که به مرکز زیبایی معتبری مراجعه کنید، اپراتور برنامه دقیقی برای شما می‌نویسد. به طور کلی تعداد دفعات استفاده از دستگاه به نوع پوست شما بستگی دارد. در صورتی که پوست چربی داشته باشید، 2 تا 4 بار در هفته می‌توانید از اتو یا اسکرابر صورت استفاده کنید. از طرفی به افرادی که پوست خشکی دارند، توصیه می‌شود 3 بار در هفته و هر بار حداکثر به مدت 2 دقیقه از اتو استفاده کنند.

عوارض اتوی صورت

نکات مهم نگهداری از دستگاه اتو صورت خانگی

مطابق با آنچه که در دوره‌های آنلاین لیزر تاکید می‌شود، مراقبت از دستگاه‌هایی که مستقیما با پوست و مو در ارتباط هستند، برای کارکرد صحیح آن‌ها اهمیت بسیاری دارند. بر این اساس، برای نگهداری از دستگاه اتو صورت خانگی خود نیز باید نکات خاصی را رعایت کنید. برای مثال برای تمیز کردن کاردک اتو، از پارچه نخی استفاده کرده و از شستشوی مستقیم آن با آب یا استفاده از اجسام تیز برای تمیز کردن آن خودداری کنید. ترجیحا اتو صورت را در جایی نگهداری کنید که خشک و خنک باشد و از استفاده از آن در محیط‌های مرطوبی مانند حمام اجتناب کنید.

عوارض اتوی صورت چیست؟

معمولا اتو صورت مانند روش‌های رفع تیرگی قوزک پا در یک هفته مداخله زیبایی امن و بدون عارضه‌ای محسوب می‌شود. با این حال در صورتی که پوست خشکی داشته باشید، باید با احتیاط و تعداد دفعات کمتری از آن استفاده کنید. همچنین اتو صورت ممکن است برای پوست‌های حساس عوارض جانبی داشته باشد؛ به ویژه اگر به اپراتوری مراجعه کنید که در این زمینه آموزش ندیده است.

آموزش کار با دستگاه‌های اتو صورت در آکادمی تخصصی مای اسکین

در این مقاله توضیح دادیم اتو صورت چیست و چه کاربردهایی دارد. اگر شما هم به چنین حیطه کاری علاقه‌مند هستید، می‌توانید با شرکت در دوره‌های مختلف آکادمی مای اسکین مانند دوره کاشت مو وارد بازار کار جذاب مداخلات زیبایی و مراقبت از پوست و مو شوید. در پایان اگر سوالی در این باره دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری :

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

نظرانت کاربران

دیدگاهتان را بنویسید