نحوه کار با دستگاه لیزر موهای زائد چگونه است؟

نحوه کار با دستگاه لیزر موهای زائد چگونه است؟

اکثر کسانی که حداقل یک بار برای لیزر موهای زائد مراجعه کرده‌اند، لیزر را فرایند ساده‌ای می‌دانند که هر کسی از پس آن برمی‌آید. در واقع در نگاه اول نحوه کار با دستگاه لیزر موهای زائد راحت به نظر می‌رسد؛ اما این طور نیست. کار با دستگاه‌های لیزر فوت و فن‌های خاصی دارد که البته با وجود تعدد بسیار مراکز ارائه دهنده خدمات زیبایی در شهرهای مختلف کشور، کمتر کسی با این تکنیک‌ها آشناست. نتیجه اینکه تعداد مراجعان ناراضی روزبه‌روز افزایش می‌یابد و طولی نمی‌کشد که چنین مراکزی با کسادی بازار مواجه می‌شوند. اگر شما هم صاحب چنین کسب و کارهایی هستید یا می‌خواهید به عنوان اپراتور مراجعان راضی و البته زیادی داشته باشید، از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

دستگاه لیزر موهای زائد چطور کار می‌کند؟

قبل از اینکه به آموزش لیزر موهای زائد بپردازیم، بهتر است مختصرا با نحوه کارکرد این دستگاه‌ها آشنایی داشته باشید. طی هر جلسه، از دستگاه لیزر پرتوی نوری به صورت پالس فولیکول‌های مو را مورد هدف قرار می‌دهند. در واقع بخش‌های تیره در ریشه موها یا همان ملانین‌ها هدف پرتوهای لیزر هستند و در اثر برخورد این اشعه‌ها، آسیب می‌بینند. بر این اساس هر چقدر که موها تیره‌تر و ضخیم‌تر باشند، به لیزر بهتر جواب می‌دهند؛ چرا که موهای روشن‌تر کمتر قابلیت جذب پرتوهای مذکور را دارند. از طرف دیگر هر چه پوست روشن‌تر باشد، انرژی اشعه لیزر در طول مسیر تا رسیدن به فولیکول‌های مو منحرف نمی‌شود و در نتیجه مراجع از جلسات لیزر بهتر جواب می‌گیرد.

دستگاه لیزر موهای زائد چطور کار می‌کند؟

انواع دستگاه‌های لیزر موهای زائد

به طور کلی هنگام ثبت نام در دوره‌های آموزشی نحوه کار با دستگاه لیزر موهای زائد، باید از جامع و کامل بودن دوره اطمینان حاصل کنید؛ چرا که دستگاه‌های لیزر مختلفی وجود دارد که هر کدام برای انواع پوست‌ها با درجه‌های روشنایی متفاوت و همچنین موهای ضخیم یا نازک طراحی و تولید شده‌اند. نحوه کار با همه دستگاه‌های لیزر تقریبا مشابه است؛ اما تفاوت‌هایی هم دارد. برای مثال در دوره آموزش تزریق بوتاکس نیز باید تفاوت تزریق انواع بوتاکس از جمله مصپورت و دیسپورت را یاد بگیرید. به طور کلی انواع دستگاه‌های لیزر عبارتند از:

  • لیزر الکساندرایت: در این نوع لیزر اشعه‌های الکترومغناطیسی با طول موج 755 نانومتر به فولیکول‌های مو تابانده می‌شوند. این دستگاه‌ها برای پوست‌های روشن بهترین گزینه هستند.
  • لیزر دایود: لیزرهای دایود با طول موج 800 تا 810 نانومتر عمیق‌ترین فولیکول‌های مو را موردهدف قرار می‌دهند و برای پوست‌های تیره و روشن کاربرد دارند. با توجه عمق نفوذ بالا معمولا مراجع نسبت به لیزرهای الکساندرایت درد بیشتری را تجربه می‌کند.
  • لیزر ان‌دیاگ: اشعه لیزرهای ان‌دیاگ با طول موج 10664 بیشتر برای پوست‌های تیره‌تر کاربرد دارند و روی این نوع پوست‌ها بهتر جواب می‌دهند. با توجه به طول موج بالای لیزر ان‌دیاگ، درد حاصل از پرتوهای لیزر نیز بیشتر از دو گزینه قبلی است.
  • لیزر آی‌پی‌ال: این نوع لیزرها نسبت به موارد دیگر ارزان‌تر هستند؛ اما به طور اختصاصی برای لیزر موهای زائد طراحی نشده‌اند و به همین دلیل نتایج به اندازه دستگاه‌های دیگر ایده‌آل نیست.

تسلط به انواع دستگاه‌ها، یکی از مهم‌ترین سرفصل‌هایی است که در دوره‌های آموزشی نحوه کار با دستگاه لیزر موهای زائد آموزش داده می‌شود. به این ترتیب، بعد از گذراندن چنین دوره‌هایی می‌توانید بهترین گزینه موجود را به مراجعان خود پیشنهاد کنید.

انواع دستگاه‌های لیزر موهای زائد

نحوه کار با دستگاه لیزر موهای زائد

توضیح نحوه کار با دستگاه لیزر موهای زائد آنقدر مفصل است که در این مقاله کوتاه نمی‌گنجد و مانند دوره‌های مشابه مداخلات زیبایی مانند دوره آموزش کاشت مو در تهران سرفصل‌های جامعی را در این زمینه بگذرانید تا به اپراتور ماهری تبدیل شوید. با این حال به طور خلاصه، تقریبا روند کار با انواع دستگاه‌های لیزر به این صورت است که ابتدا باید دستگاه را روشن و پارامترهای آن را براساس نوع پوست، ضخامت موهای زائد و محلی که می‌خواهید مورد هدف پرتوهای لیزر قرار دهید، تنظیم کنید. برای مثال در دستگاه‌های لیزر تیتانیوم رنگ پوست با اعداد یونانی مشخص می‌شود؛ به این معنا که I برای روشن‌ترین درجه پوستی و VI برای تیره‌ترین پوست‌هاست.

پارامترهای مهم دیگری که تقریبا در همه انواع دستگاه‌های لیزر وجود دارد و قبل از هر مراجع باید آن‌ها را تنظیم کنید، عبارتند از:

  • فلوئنس: این پارامتر توان پرتوهای دستگاه لیزر را نشان می‌دهد و باید بر اساس آستانه درد تحمل مراجع، روی عددی تنظیم شود که شخص درد زیادی را احساس نکند.
  • مدت زمان پالس: این فاکتور نشان می‌دهد که هر شات چه مدت زمانی بر حسب میلی ثانیه روشن می‌ماند و به عبارتی با هر پالس طی چه مدتی فولیکول‌ها تحت اثر اشعه لیزر قرار می‌گیرند.
  • فرکانس: فرکانس بر حسب هرتز تعریف می‌شود و نشان دهنده تعداد شات در هر ثانیه است. معمولا فرکانس بین 1 تا 10 قابل تنظیم است؛ اما توصیه می‌شود برای مثال فرکانس دستگاه‌های دایود بین 3 تا 5 تنظیم شود تا پوست مراجع نسوزد و همچنین به عنوان اپراتور تسلط بیشتری بر فرایند لیزر موهای زائد داشته باشید.

نحوه کار با دستگاه لیزر موهای زائد

در برخی از دوره‌ها پیشنهاد می‌دهند که برای تنظیم پارامتر فلوئنس تست آستانه درد را انجام دهید. به این منظور، باید تار مویی از پشت گردن مراجع کنده شود و سپس از او بخواهید که میزان درد را به خاطر بسپارد. سپس روی ناحیه موردنظر یک شات لیزر اعمال کنید و از مراجع بپرسید که درد شات را با درد کنده شدن تار مو مقایسه کند. اگر درد بیشتری را تجربه کرد، فلوئنس را کاهش دهید و در صورتی که درد تجربه شده کمتر از درد ناشی از کندن مو بود، فلوئنس را بیشتر کنید. در صورتی که میزان درد به یک اندازه بود، فلوئنس روی عدد درستی تنظیم شده است.

آموزش نحوه کار با دستگاه‌ لیزر موهای زائد در آکادمی مای اسکین

در این مقاله، مختصر توضیحاتی درباره کار با دستگاه‌های لیزر دادیم؛ اما نحوه کار با این دستگاه‌ها به این سادگی نیست و به آموزش‌های تخصصی نیاز است تا به اپراتور خبره‌ای در این حیطه تبدیل شوید. شما می‌توانید جزئیات کار با دستگاه‌های لیزر را در دوره‌های مربوطه آکادمی مای اسکین بگذرانید و سرآمد دیگر رقبای خود، در این فضای کاری باشید. در پایان از شما تقاضا داریم به عنوان مالک یا اپراتور دستگاه‌های لیزر هرگونه سوالی درباره کار با این دستگاه‌ها دارید، در بخش نظرات این مقاله با ما و دیگر همراهان عزیز و همیشگی مای اسکین به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری :

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

نظرانت کاربران

دیدگاهتان را بنویسید