عوارض پاك كردن تاتو ابرو با ليزر چیست؟

معمولا کسانی که ابروهای کم‌پشتی دارند، برای زیباتر کردن این قاب‌های کمانی چشم آن‌ها را تاتو می‌کنند؛ اما متاسفانه همه از نتیجه کار راضی نیستند. طبق آمار تقریبا 25 درصداز کسانی که تاتو ابرو می‌کنند، از این کار پشیمان می‌شوند. اگر شما هم جزو این 25 درصد ناراضی هستید، احتمالا به گزینه پاک کردن ابرو با لیزر فکر کرده‌اید. اما استفاده از لیزر برای حذف تاتوهای ابرو چگونه انجام می‌شود و از این مهم‌تر، چه عوارضی دارد؟ در این مقاله به پاسخ چنین پرسش‌هایی می‌پردازیم. تا انتها همراه ما باشید.

روش‌های پاک کردن تاتو ابرو

قبل از اینکه در این مقاله از آکادمی زیبایی مای اسکین به توضیح عوارض پاک کردن تاتو ابرو با لیزر بپردازیم، انواع روش‌هایی را که برای این کار وجود دارد، معرفی می‌کنیم. همه این تکنیک‌های ریموو تاتو ابرو باید توسط تکنسین‌های آموزش‌دیده و حرفه‌ای انجام شوند.

پاک کردن تاتو ابرو با لیزر

راه‌حل قطعی برای پاک کردن تاتو استفاده از لیزر است. معمولا برای ریموو تاتو از لیزر Q-Switched استفاده می‌شود که مورد تایید همه مراجع پزشکی و علمی دنیاست. برای انجام این نوع لیزر، تکنسین باید دانش کاملی نسبت به این تکنیک داشته و ترجیحا دوره‌های آموزش لیزر بدن را گذرانده باشد. تعداد جلسات موردنیاز برای برای پاک کردن تاتو ابرو به طور متوسط 10 جلسه است. اگر قصد انجام لیزر تاتو دارید، نباید حداقل به مدت یک ماه ناحیه مذکور را برنزه کرده باشید.

پاک کردن تاتو ابرو

کرم پاک کننده تاتو ابرو

کرم‌های پاک کننده تاتو ابرو که جایگزین لیزر یا دیگر روش‌های تهاجمی هستند، اغلب به دو شکل تولید می‌شوند:

  • کرم‌های حاوی TCA (تری کلرواستیک اسید): این نوع محصولات که به صورت محلول، ژل یا کرم تولید می‌شوند، لایه فوقانی پوست را می‌سوزانند و در نتیجه تاتوی ابرو را از بین می‌برند، اما استفاده از این محصولات اصلا توصیه نمی‌شود؛ چرا که احتمال تشکیل اسکار بعد از مصرف این محصولات وجود دارد.
  • کرم‌های غیر TCA: کرم‌های غیر TCA حاوی ترکیبات روشن کننده، لایه‌بردار و سفید کننده هستند. از این کرم‌ها برای روشن کردن تاتو استفاده می‌شود؛ اما کمتر موثر بوده و برخی از آن‌ها هیدروکینون دارند که در برخی موارد سرطان‌زا هستند.

در دوره آموزش تزریق بوتاکس می‌آموزید که چه مدت زمانی قبل و بعد از بوتاکس استفاده از این کرم‌ها ممنوع است.

استفاده از مواد شیمیایی و آب نمک برای پاک کردن تاتو ابرو

در برخی موارد، با استفاده از نوعی اسید یا ماده شیمیایی رنگ تاتو را حل می‌کنند و از بین می‌برند. این روش زمان‌بر است و گاهی ممکن است تاتو به طور کامل پاک نشود و امکان باقی ماندن جای زخم وجود داشته باشد. علاوه بر این، امکان ریموو تاتو ابرو با سالین نیز وجود دارد. در این روش از آب نمک برای پاک شدن یا کمرنگ‌تر کردن تاتوها استفاده می‌شود. به این صورت که سالین را با استفاده از ابزاری شبیه به قلم میکروبلیدینگ به تاتو تزریق می‌کنند. با گذشت زمان، سالین جوهر تاتو را از بین می‌برد و کاملا آن را پاک یا محو می‌کند.

لیزر تاتو ابرو چگونه است؟

لیزر با هدف قرار دادن ذرات رنگی در پوست که محل تجمع رنگدانه‌هاست و بمباران آن‌ها با پالس‌های نوری، باعث می‌شود رنگدانه‌ها پاره شده و در محل تاتو التهاب ایجاد می‌شود. در واقع لیزر تاتو ابرو نیز از روش‌های تهاجمی دیگر پوست و مو بوده و بهبود التهاب ایجاد شده در اثر لیزر تقریبا مانند چیزی است که در دوره آموزش کاشت مو در تهران می‌آموزید.

سپس ماکروفاژها و سایر سلول‌های دخیل در پاکسازی بدن از عناصر خارجی به محل التهاب منتقل شده و باعث می‌شود که رنگدانه‌ها توسط این سلول‌ها بلعیده شوند و از بین بروند. معمولا تاتوهای ابرویی که در آن‌ها از رنگ تیره استفاده شده، به طول موج‌های ارسال شده توسط لیزر پاسخ مطلوبی می‌دهند.

نحوه پاک کردن تاتو با لیزر

مراقبت‌های قبل و بعد از پاک كردن تاتو ابرو با ليزر

در این بخش مراقبت‌هایی را می‌خوانید که قبل و بعد از پاک کردن تاتو با لیزر باید رعایت کنید تا عوارض احتمالی به حداقل برسد. در مقاله دیگری توضیح داده‌ایم که آیا با لیزر تاتو کامل پاک می‌شود یا نه.

مراقبت‌های قبل از لیزر تاتو ابرو

  • 4 هفته قبل از اولین جلسه و در طول دوره لیزر تاتو ابرو از برنزه کردن، تماس مستقیم با نور خورشید و استفاده از ترکیبات برنزه کننده موضعی پوست خودداری کنید.
  • در طول درمان، روزانه از ضدآفتابی با حداقل SPF30 و حاوی اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم استفاده کنید.
  • حداقل 72 ساعت (حدود 3 روز) قبل از لیزر، از مصرف داروهایی که پوست را به نور حساس می‌کنند (مانند داکسی سایکلین و مینوسیکلین) خودداری کنید.
  • اگر سابقه تبخال یا زونا در ناحیه درمان دارید، داروهای ضدویروسی خود را از دو روز قبل از اولین جلسه لیزر تا سه روز بعد از آن مصرف کنید.
  • یک هفته قبل، از مصرف ترکیبات اسید گلیکولیک و Retin-A خودداری کنید.

مراقبت‌های بعد از لیزر تاتو ابرو

  • از شستن ناحیه لیزر شده خودداری کنید.
  • استفاده از کمپرس آب یخ در ساعات اولیه از بروز التهاب جلوگیری می‌کند.
  • در روز اول پس از لیزر تاتو ابرو از پماد اکسید روی استفاده کنید. پماد موضعی اکسید روی برای درمان قرمزی، سوزش، خارش و بثورات پوستی خفیف استفاده می‌شود.
  • در روز دوم و سوم بعد از لیزر، در صورت توصیه تکنسین از پمادهای آنتی بیوتیکی مانند موپیروسین یا تتراسایکلین استفاده کنید. این پمادها به طرز شگفت‌انگیزی در پیشگیری از عفونت‌های پوستی موثر هستند.
  • از روز چهارم به بعد، از کرم‌های ترمیم‌کننده برای بازسازی پوست استفاده کنید.
  • سعی کنید ناحیه لیزر شده را تحت فشار مستقیم آب و زیر نور مستقیم خورشید قرار ندهید.

مراقبت‌های قبل و بعد از پاک كردن تاتو ابرو با ليزر

عوارض پاک کردن تاتو ابرو با لیزر

بعد از هر نوع لیزر پوستی، احتمال عفونت و تشکیل اسکار وجود دارد. همچنین در فرایند ریموو تاتو ابرو، ممکن است رنگدانه‌ها به طور کامل ناپدید نشوند و تاتو فقط تاحدی محو شود. هر چه رنگ‌های استفاده شده در تاتو ابرو کیفیت بالاتری داشته باشد، پاک کردن آن‌ها سخت‌تر خواهد بود. همچنین به یاد داشته باشید اگر پوست شما مستعد کلوئید یا تشکیل گوشت اضافی است، بهتر است هرگز سراغ تاتو نروید.

آموزش لیزر مناسب پاک کردن تاتو ابرو در آکادمی مای اسکین

در این مقاله بهترین روش‌های پاک کردن تاتو ابرو را معرفی کردیم و گفتیم ریموو تاتوها با لیزر چه عوارض جانبی احتمالی دارد. به طور کلی این روش عوارض کمی داشته و از روش‌های کم‌خطر محسوب می‌شود. در پایان اگر سوالی درباره پاک کردن تاتو ابرو دارید، خوشحال می‌شویم در بخش نظرات پاسخگوی شما همراهان عزیز و همیشگی آکادمی مای اسکین باشیم.

اشتراک گذاری :

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

نظرانت کاربران

دیدگاهتان را بنویسید