عوارض لیزر موهای زائد مردان چیست؟

عوارض لیزر موهای زائد برای مردان

بسیاری از افراد تصور می‌کنند لیزر موهای زائد مردان به‌دلیل ضخیم‌تر و متراکم‌تر بودن موها با عوارض شدیدی همراه است و نتیجه مثبتی ندارد. همچنین عوارض لیزر صورت مردان یکی از دغدغه‌های اصلی افراد برای استفاده از این روش موزدایی است. بااین‌حال باید بگوییم که لیزر یک روش عالی برای از بین بردن همیشگی موهای زائد بدون درد و سوزش محسوب می‌شود که محبوبیت ویژه‌ای در میان افراد سراسر جهان دارد. در این مقاله قصد داریم به بررسی لیزر موهای زائد مردان بپردازیم و درباره عوارض آن صحبت کنیم. اگر برایتان سوال است که آیا لیزر برای مردان ضرر دارد، با مطالعه مقاله پیش رو پاسختان را خواهید یافت.

بررسی مزایای لیزر موهای زائد مردان نسبت به سایر روش‌ها

اگرچه موهای بدن کاملا طبیعی هستند، اما می‌توانند برای بسیاری از افراد ناخوشایند باشند. انواع روش‌های حذف موهای زائد مانند اپیلاسیون، اصلاح و کرم‌های موبر، زمان‌بر هستند و دوام زیادی ندارند. همچنین بعد از انجام این روش‌ها رشد مجدد مو می‌تواند با خارش شدیدی همراه باشد.

ضمن اینکه در برخی موارد، رنگ پوست در اثر اصلاح مدام تغییر می‌کند و دسترسی به بسیاری از نواحی بدن توسط خودتان برای زدودن موها کار چندان ساده‌ای نیست. در نتیجه راهکار منطقی‌تر مراجعه به کسانی است که دوره‌های آموزش لیزر مو را گذرانده‌اند. با مراجعه به اپراتورهای باتجربه و حرفه‌ای، عوارض لیزر موهای زائد مردان بسیار کم و حتی نزدیک به صفر می‌شود.

لیزر موهای زائد مردان؛ چرا مردان باید لیزر کنند؟

نحوه کار دستگاه لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد روشی است که در آن پرتو لیزر، ریشه‌های مو را مورد هدف قرار می‌دهد تا موها از بین بروند و رشد مجدد آن‌ها متوقف شود. در واقع پرتو خاصی از نور اپیدرم (سطح پوست) را دور می‌زند و به فولیکول‌های مو می‌رسد. بعد از رسیدن به فولیکول، نور لیزر به گرما تبدیل شده و به تبع آن ساقه مو ضعیف می‌شود.

طی یک دوره لیزر موهای زائد، فولیکول‌ها می‎‌میرند. پس از آن، رشد مجدد مو به حداقل می‌رسد و تراکم موهای زائد تا 90٪ کاهش می‌یابد. پس از جلسات لیزر حتی اگر موها مجددا رشد کنند، نرم‌تر، ظریف‌تر و روشن‌تر از قبل خواهند بود. توجه کنید که نتیجه‌بخش بودن لیزر آقایان بدون عوارض جانبی تا حد بسیاری به تجربه و مهارت اپراتور لیزر بستگی دارد؛ ازهمین‌رو برای جلوگیری از بروز عوارض لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی مردان و سایر قسمت‌های بدن حتما تجربه و مهارت اپراتور را لحاظ کنید. بر این اساس، توصیه می‌شود حتما برای تزریقات ظاهرا ساده‌ای مانند بوتاکس نیز به هر کسی اعتماد نکنید و از اپراتور مدرک دوره بوتاکس وی را بخواهید.

لیزر آقایان شامل کدام نواحی بدن می‌شود؟

برخلاف تصور عموم، مداخلات زیبایی مانند لیزر موهای زائد صرفا برای خانم‌ها نیست و مردان نیز می‌توانند از مزایای بی‌شمار چنین روش‌هایی بهره‌مند شوند. برای مثال در دوره‌های آموزش مزوتراپی صورت نیز مزوتراپی ریش برای آقایان توصیه می‌شود.

لیزر صورت آقایان یکی از رایج‌ترین روش‌های زیبایی برای از بین بردن موهای زائد صورت است که نیاز به اصلاح مداوم را از بین می‌برد. به‌علاوه، لیزر ناحیه تناسلی مردان، دست و شانه‌ها، قفسه سینه و پشت نیز انجام می‌شود. در ادامه به بررسی این قسمت‌ها می‌پردازیم:

  • پشت و شانه‌ها: لیزر موهای زائد یک انتخاب عالی برای اصلاح این نواحی دور از دسترس است.
  • لیزر کردن موهای صورت: با اصلاح موهای خط فک، خط ریش و گردن، این نواحی حساس اغلب مستعد سوختگی با تیغ و موهای زیرپوستی هستند. لیزر موهای زائد می‌تواند نیاز شما را به استفاده از تیغ کاملا از بین ببرد.
  • لیزر ناحیه تناسلی مردان: از بین بردن موهای زائد اندام‌های جنسی مردان از جمله اندام تناسلی و بیضه‌ها با استفاده از لیزر امکان‌پذیر است.
  • باسن و اطراف مقعد: حتی در این نواحی شخصی و ظریف، لیزر موهای زائد مورد استفاده قرار می‌گیرد. با لیزر این نواحی دیگر خبری از بروز آکنه و موهای زیر پوستی بعد از اصلاح نخواهد بود.
  • قفسه سینه: لیزر موهای زائد در نواحی بزرگ بدن به خوبی عمل می‌کند. همچنین لیزر میان مردانی که نمی‌خواهند موهای سینه‌شان را کاملا از بین ببرند و می‌خواهند صرفا آن‌ها را نازک‌تر کنند، طرفداران زیادی دارد.

مردان چه نواحی از بدن را می‌توانند لیزر کنند؟

در کنار موارد فوق، لیزر موهای زائد زیر بغل و پاها نیز به خصوص بین ورزشکارانی مانند دوچرخه سواران، شناگران یا بدنسازان محبوب است. علاوه‌بر لیزر، سایر روش‌های زیبایی و مراقبتی پوست و مو مانند هایفوتراپی نیز بین مردان رواج دارد. برای اطلاع از این فعالیت زیبایی وارد صفحه قیمت هایفو تراپی شوید.

آیا لیزر آقایان دردناک است؟

لیزر برخلاف روش‌های دیگر مانند آنچه در دوره آموزش کاشت مو تهران گفته می‌شود، جزو مداخلات تهاجمی و دردناک نیست. در واقع با فناوری‌های جدیدی که اکنون در دسترس است، طی این مداخله زیبایی بسیار کمتر از اپیلاسیون متحمل درد می‌شوید.

اکثر مراجعان بر این باورند که لیزر دردناک نیست، با این حال برخی احساسی مانند ضربه زدن با نوار لاستیکی همراه با احساس گرما را گزارش می‌کنند. اگر آستانه تحمل درد پایینی دارید، حتما برای لیزر ناحیه تناسلی و لیزر صورت مردان با مشورت پزشک از کرم‌های بی‌حسی استفاده کرده و به مراکزی مراجعه کنید که دستگاه لیزرشان به یک سیستم خنک‌کننده مجهز باشد.

عوارض لیزر صورت و بدن مردان چیست؟

موثر بودن نتیجه لیزر موهای زائد مردان به دستگاه لیزر و تجربه اپراتور بستگی دارد. در صورت جدید بودن دستگاه لیزر و باتجربه بودن اپراتور عوارض لیزر برای مردان بسیار ناچیز است و فقط بعد از جلسه ممکن است تغییرات زیر را احساس کنید که بعد از چند ساعت برطرف می‌شود:

  • ایجاد تاول‌های پوستی و بروز عفونت
  • ایجاد التهاب پوستی به صورت مقطعی
  • احتمال پوسته پوسته شدن ناحیه لیزر شده
  • تغییر در رنگدانه‌های پوست

البته همه چیز به تنظیمات دستگاه لیزر موهای زائد بستگی دارد. اگر دستگاه درست تنظیم شده باشد، عوارض لیزر صورت مردان بسیار ناچیز بوده و هیچ مشکلی برای پوست به وجود نخواهد آمد.

عوارض لیزر موهای زائد برای مردان چیست؟

عوارض لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی مردان چیست؟

یک تصور شایع و نادرست درباره عوارض لیزر برای مردان مخصوصا عوارض لیزر بیضه، ناباروری و وارد شدن آسیب به اسپرم‌های مرد است. درحالی‌که عمق نفوذ اشعه لیزر در حد چند میلی‌متر است و لیزر ناحیه تناسلی مردان بر باروری یا عملکرد نعوظ در آن‌ها تاثیر نمی‌گذارد. به عبارت دیگر هنگام لیزر موهای زائد بیکینی آقایان فقط سطح پوست، رنگدانه و فولیکول‌های مو تحت تاثیر قرار می‌گیرند. زیرا لیزر نمی‌تواند بیشتر به اندام‌های شما نفوذ کند. بنابراین در پاسخ به سوال «آیا لیزر برای مردان ضرر دارد» باید بگوییم خیر لیزر ناحیه تناسلی مردان روی باروری فرد تاثیری نخواهد داشت. همچنین برخلاف آنچه قبلا در این باره توضیح دادیم که آر اف برای چه سنی مناسب است، لیزر موهای زائد محدودیت سنی ندارد.

لیزر موهای زائد برای مردان چند جلسه است؟

برای کسب اثرات طولانی مدت، معمولا 8 تا 12 جلسه لیزر موهای زائد با فاصله 4 تا 6 هفته‌ای، بسته به ناحیه‌ای از بدن که تصمیم گرفته‌اید لیزر کنید، توصیه می‌شود. البته با توجه به تراکم و ضخامت موها ممکن است به تعداد جلسات بیشتری نیاز داشته باشید و اپراتور باید این مورد را در نظر داشته باشد. حتی بهترین پماد برای رفع تیرگی لب هم با توجه به تفاوت در ضخامت پوست خانم‌ها و آقایان برای این دو جنس متفاوت است.

آموزش لیزر موهای زائد آقایان در آکادمی مای اسکین

در این مقاله هر آنچه را که باید درباره لیزر موهای زائد صورت و بردن مردان بدانید، در اختیار شما قرار دادیم و همچنین تاکید کردیم عوارض لیزر موهای زائد مردان بسیار ناچیز و موقتی است. البته عدم بروز عوارض لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی مردان، در گروی مراجعه به افرادی است که در این زمینه آموزش دیده‌اند. شما هم می‌توانید با شرکت در دوره‌های کاربردی آکادمی مای اسکین نحوه کار با دستگاه‌های لیزر موهای زائد را بیاموزید و به این ترتیب، آینده شغلی خود را تضمین کنید.

اشتراک گذاری :

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

نظرانت کاربران

دیدگاهتان را بنویسید