بهترین روش برای رفع تیرگی پوست صورت چیست؟

چگونه تیرگی پوست را از بین ببریم؟

تیرگی پوست صورت دلایل متفاوتی دارد و موارد زیادی از جمله آسیب‌های ناشی از نور خورشید، اسکارهای آکنه و لکه‌های بزرگ قهوه‌ای در تیره شدن پوست شما موثر هستند. خبر خوب اینکه روش‌های موثری برای رفع این تیرگی‌های پوستی وجود دارد که با انتخاب و استفاده از هر کدام می‌توانید در اسرع وقت پوست روشن‌تری داشته باشید. در این مقاله بهترین راهکارها برای رفع و جلوگیری از تیره شدن پوست صورت را از زبان متخصصان معرفی می‌کنیم. از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مطلب کاربردی همراه ما باشید.

روش‌های جلوگیری از تیره شدن پوست صورت

در این قسمت چند راهکار برای جلوگیری از تیره شدن پوست می‌خوانید که از تیرگی پوست‌تان در آینده جلوگیری کرده یا کمک می‌کنند که وضعیت پوست تیره‌تان بدتر نشود.

برای رفع تیرگی پوست صورت مرطوب‌کننده را فراموش نکنید

اگر در دوره‌های آکادمی زیبایی مای اسکین شرکت کرده باشید، حتما می‌دانید که متخصصان و افراد حرفه‌ای در این حوزه چقدر بر استفاده از مرطوب‌کننده تاکید دارند. برای رفع تیرگی پوست با مرطوب‌کننده ترجیحا محصولی را انتخاب کنید که حاوی ترکیباتی مانند گلیسیرین، هیالورونیک اسید و رتینول است. این ترکیبات به سایر مواد روشن‌کننده موجود در محصولات مراقبت از پوست اجازه می‌دهند تا به طور موثرتری عمل کنند. علاوه بر این، یک مرطوب‌کننده خوب چربی طبیعی پوست شما را حفظ کرده و سلامت سلول‌های جدیدتر پوستی را تضمین می‌کند.

رفع سریع تیرگی پوست

به جای نیش حشرات و جوش‌های سرسیاه پوست دست نزنید

هر چقدر هم که خاراندن جای نیش حشرات یا فشار دادن و تخلیه جوش‌های سیاه وسوسه‌انگیز باشد، نباید این کارها را انجام دهید. به گفته متخصصان، وقتی به نقطه خاصی از پوست صورت فشار وارد می‌کنید، فاکتورهای التهابی مسئول تغییر رنگ پوست در آن ناحیه فعال می‌شوند. هر چقدر که بیشتر این کار را انجام دهید، در آینده پوست تیره‌تری خواهید داشت. در دوره اپراتور لیزر همه نکات مشابه برای مراقبت حداکثری از پوست را می‌آموزید.

ترکیبات موثر در محصولات برای رفع تیرگی پوست

برخی مواد فعال موجود در محصولات پوستی برای رفع تیرگی و هایپرپیگمانتاسیون معجزه می‌کنند. برخی از ترکیبات دیگر نیز به طور کلی تعداد و حجم رنگدانه‌های پوست را کاهش می‌دهند و تاثیر به‌سزایی در روشن شدن پوست شما دارد. در این بخش با این ترکیبات آشنا می‌شوید.

ویتامین سی برای رفع تیرگی پوست صورت

ویتامین سی می‌تواند لکه‌های تیره رنگ پوست از جمله آثار به جای مانده از آکنه‌های درمان شده را کاهش دهد. پژوهشی در سال 2020 نشان داد که این ماده در غلظت 20 درصد بالاترین تاثیر را در روشن شدن پوست دارد. در واقع ویتامین سی به ملانین متصل می‌شود، ملانین را کاهش می‌دهد و به این ترتیب تیرگی پوست را رفع می‌کند. یکی از نکات مهم در دوره آموزشی مزوتراپی این است که مراجع نباید تا 72 ساعت از هرگونه محصول پوستی حاوی ویتامین سی استفاده کند.

چگونه پوست را سریعا سفید کنیم؟

 نیاسینامید؛ از بهترین ترکیبات روشن‌کننده پوست

متخصصان حوزه پوست و زیبایی اغلب نیاسینامید را به عنوان پادزهر لکه‌های تیره‌رنگ ناشی از پیری و سایر انواع تیرگی‌های پوستی می‌شناسند. برای اینکه تیرگی پوست در سریع‌ترین زمان ممکن رفع شود، توصیه می‌شود از محصولاتی استفاده کنید که علاوه بر نیاسینامید، ترانکسامیک اسید، کوجیک اسید و هیدروکسی اتیل پیپرازین اتان دارند. استفاده همزمان از چنین محصولاتی همراه با آنتی اکسیدان‌ها می‌تواند پوست روشن‌تری برای شما به ارمغان بیاورد.

رفع تیرگی پوست با استفاده از رتینوئیدها

رتینوئیدها می‌توانند التهاب بعد از آکنه و همچنین تیرگی پوست را کاهش دهند. به طور کلی این ترکیبات بی‌خطر هستند؛ با این حال در صورت استفاده از مواردی مانند ترتینوئین ممکن است عوارض نامطلوبی را تجربه کنید. همچنین مصرف این مواد در دوران بارداری یا شیردهی ممنوع است. مانند ویتامین سی، رتینوئیدها پوست را به نور خورشید حساس‌تر می‌کنند و بنابراین مصرف ضدآفتاب طی دوران مصرف ضروری است. در دوره آموزش کاشت مو عملی می‌آموزید که آیا می‌توانید از رتینوئیدها برای درمان جوش‌های بعد از کاشت مو استفاده کنید یا خیر.

روش‌های پزشکی ثابت شده برای رفع تیرگی پوست صورت

در صورتی که راهکارهای موضعی در رفع تیرگی پوست موثر نبودند، باید با یک متخصص برای انتخاب روش‌های تهاجمی‌تری برای روشن شدن پوست مشورت کنید. راهکارهایی مانند لایه‌برداری شیمیایی، میکرودرم ابریژن یا درم ابریژن و همچنین برخی از انواع لیزرها از جمله بهترین روش‌های رفع تیرگی پوست صورت است که امروزه طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد.

لایه‌برداری شیمیایی برای رفع تیرگی پوست

در این روش از محلول‌های حاوی آلفا هیدروکسی اسید برای لایه‌برداری از پوست استفاده می‌شود. لایه‌برداری ملانین‌های تجمع‌یافته در لایه‌های فوقانی پوست را از بین می‌برد و بافت سالمی روی سطح ظاهر می‌شود. لایه‌برداری‌های شیمیایی گزینه ملایمی برای روشن شدن نسبی پوست، کاهش لکه‌های تیره و یکنواخت کردن رنگ پوست است.

میکرودرم ابریژن برای رفع تیرگی پوست

دستگاه میکرودرم ابریژن به آرامی لایه‌های فوقانی پوست را می‌زداید تا پوست روشن و محکم زیر آن ظاهر شود. این دستگاه لکه‌های تیره‌رنگ پوست را کاهش داده و تولید کلاژن را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، میکرودرم ابریژن کاربردهای دیگری نیز دارد. در مقاله دیگری می‌خوانید که دستگاه میکرودرم برای چیست.

رفت سریع تیرگی پوست

لیزردرمانی برای رفع تیرگی‌های پوستی

در این روش تکنسین از پرتوهای متمرکز نور برای حداقل رساندن تجمع ملانین در پوست، استفاده می‌کند. لیزردرمانی که تحت عنوان لایه‌برداری لیزری یا لیزر ابریژن شناخته می‌شود، در کاهش رنگدانه‌های پوست، از بین رفتن لکه‌های تیره و روشن‌تر شدن پوست‌های کدر موثر است و معمولا خطری برای مراجع ندارد.

آموزش بهترین روش‌ برای رفع تیرگی پوست صورت در آکادمی مای اسکین

در این مقاله درباره راهکارهای پیشگیری‌کننده از تیره شدن پوست صورت توضیح دادیم و گفتیم چه ترکیبات و روش‌های موثری برای رفع دائمی تیرگی‌های پوست وجود دارد. شما می‌توانید هر کدام از روش‌های مذکور در این مقاله را در دوره‌های آکادمی مای اسکین بیاموزید و به این ترتیب، آینده شغلی خود را در چنین زمینه پرطرفداری تضمین کنید. در واقع بازار کار دنیای پوست و مو چنان گسترده است که موفقیت شما در این زمینه حتمی است.

در پایان از شما تقاضا داریم هرگونه سوال یا تجربه‌ای درباره تیرگی پوست صورت دارید، آن را در بخش نظرات این مقاله با ما و دیگر همراهان عزیز و همیشگی مای اسکین به اشتراک بگذارید. کارشناسان در اولین فرصت پاسخگوی شما خواهند بود.

اشتراک گذاری :

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

نظرانت کاربران

دیدگاهتان را بنویسید