آیا لیزر زیر بغل باعث سرطان می‌شود؟

آیا لیزر زیر بغل باعث سرطان میشود؟

لیزر زیر بغل راه ایده‌آلی است برای اینکه از شر موهای زائد این ناحیه خلاص شوید. در بلند مدت، هزینه لیزر موهای زائد نسبت به جلسات بی‌‌انتهای موم انداختن و بی‌نهایت بار اصلاح کردن نیز کمتر می‌شود و بنابراین محبوبیت این روش حذف دائمی موهای زائد چندان بی‌دلیل نیست. اما نگرانی‌هایی درباره سرطان‌زا بودن لیزر زیر بغل وجود دارد که به این دلیل، برخی افراد عطای آن را به لقایش می‌بخشند. در این مقاله به این موضوع مهم می‌پردازیم که آیا لیزر زیر بغل باعث سرطان می‌شود یا نه. اگر شما هم قصد دارید این ناحیه از بدن خود را لیزر کنید، تا انتها همراه ما باشید.

مزایای لیزر موهای زائد زیر بغل

لیزر موهای زائد بدن بسیار موفق و موثر است و به همین دلیل دوره‌های آموزش رایگان اپراتور لیزر طرفداران بسیاری دارد. دستگاه‌های لیزر موهای در حال رشد را مورد هدف قرار می‌دهند و کل ساقه مو را گرم می‌کنند تا فولیکول مو ضعیف شود. در نتیجه موهای ناحیه تحت درمان رشد نمی‌کنند. مزایای لیزر موهای زائد زیر بغل عبارتند از:

  • حذف دائمی و مقرون به صرفه موهای زائد
  • نرم‌تر شدن پوست زیر بغل
  • کاهش بوی بدن و افزایش اعتماد به نفس
  • کاهش رنگدانه‌های تیره پوست و تیرگی بغل

مزایای لیزر موهای زائد زیر بغل

پاسخ به سوالات رایج درباره لیزر موهای زائد زیر بغل

یکی از سرفصل‌های مهمی که در دوره های مراقبت از پوست آموزش داده می‌شود، این است که اپراتور هر نوع مداخله زیبایی بتواند به سوالات احتمالی مراجع پاسخ دهد و نگرانی‌های وی را برطرف کند. در این بخش، به پاسخ سوالات رایجی که درباره لیزر زیر بغل پرسیده می‌شود، می‌پردازیم.

آیا لیزر موهای زائد پوست زیر بغل را روشن می‌کند؟

کسانی که دوره‌های آموزش کار با دستگاه هایفو را گذرانده‌اند، می‌دانند که حتی با یک جلسه هایفو پوست روشن‌تر می‌شود. اما مکانیسم عمل این دستگاه‌ها با هم متفاوت است و به روش‌های مختلفی پوست را روشن می‌کنند. لیزر موهای زائد با از بین بردن موها و فولیکول‌های زیر پوست، باعث می‌شود که این ناحیه روشن‌تر به نظر برسد. از طرف دیگر استفاده مداوم از موم داغ التهاب خفیفی ایجاد می‌کند که منجر به تیره شدن زیر بغل می‌شود. بنابراین اگر به دنبال رفع تیرگی زیر بغل خود هستید، لیزر جایگزین بهتری نسبت به روش‌های اصلاح دیگر است.

علت تیرگی پوست بعد از لیزر موهای زائد زیر بغل چیست؟

در برخی موارد، ناحیه زیر بغل ممکن است به طور موقت پس از لیزر درمانی تیره شود که معمولا علت آن قرار گرفتن در معرض نور خورشید است. از این رو برای جلوگیری از تیرگی زیر بغل، از آفتاب گرفتن به مدت 4 تا 6 هفته قبل از لیزر درمانی خودداری کنید. همچنین بعد از جلسات لیزر، اگر زیر بغل شما در معرض نور خورشید است، به طور مداوم ضدآفتاب بزنید. تیرگی‌ها و کبودی‌های پوست در اثر بوتاکس متفاوت با آن چیزی است که بعد از لیزر موهای زائد رخ می‌دهد و برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی، باید از مدرس دوره بوتاکس خود سوال کنید.

علت تیرگی پوست بعد از لیزر موهای زائد زیر بغل چیست؟

آیا لیزر زیر بغل درد دارد؟ چرا بعد از لیزر زیر بغلم درد می‌کنه؟

لیزر موهای زائد نسبتا بدون درد است، اما ناحیه زیر بغل بسته به سطح حساسیت شما ممکن است کمی حساس‌تر باشد. با این حال در هر نوع مداخله زیبایی باید به کسانی مراجعه کنید که نحوه کار با دستگاه‌های لیزر موهای زائد را می‌دانند یا در موارد تزریقی، دوره‌های آموزش تزریق فیلر را گذرانده‌اند؛ چرا که در این صورت اپراتور آموزش دیده تمهیداتی می‌اندیشد تا طی هر جلسه حداقل درد را احساس کنید.

قبل از لیزر زیر بغل چه باید کرد؟

آماده شدن برای لیزر حذف موهای زائد چندان سخت نیست؛ بنابراین زیاد نگران آن نباشید. براساس آنچه که در دوره‌های آموزش آنلاین لیزرهای موی زائد گفته می‌شود، قبل از لیزر باید:

  • از برنزه کردن یا استفاده از کرم‌های برنزه‌کننده خودداری کنید
  • یک روز قبل زیر بغل را اصلاح کنید
  • اپیلاسیون نکنید و موهای این ناحیه را از ریشه نکنید
  • از دئودورانت‌ها، کرم‌ها یا لوسیون‌ها در ناحیه تحت درمان خودداری کنید

علت خارش زیر بغل بعد از لیزر چیست؟

ممکن است بعد از لیزر موهای زائد زیر بغل دچار خارش شوید. خارش این ناحیه به این دلیل است که احتمالا از دئودورانت‌های معطر استفاده کرده‌اید یا لباس‌هایی با پارچه‌های مصنوعی تنگ پوشیده‌اید که هر دو باعث تحریک می‌شوند. بهترین کار بعد از لیزر موهای زائد زیر بغل این است که اجازه دهید پوست این ناحیه استراحت کند و ترمیم شود. از این رو از استفاده موضعی از هر نوع پماد و کرم مانند پماد برداشتن خال خودداری کنید. برخی از افراد ممکن است با رعایت تمام این نکات باز هم کمی احساس خارش کنند، اما مهم است که در مقابل میل به خاراندن مقاومت کنید.

علت خارش زیر بغل بعد از لیزر چیست؟

عوارض لیزر زیر بغل چیست؟ آیا لیزر زیر بغل برای غدد لنفاوی ضرر دارد؟

تا اینجای مقاله به سوالات رایج شما درباره لیزر زیر بغل پاسخ دادیم. در مقاله دیگری هم توضیح داده‌ایم که آیا جای سوختگی با لیزر از بین می‌رود یا نه. اما مهم‌ترین سوال این است که آیا لیزر زیر بغل باعث سرطان می‌شود یا نه. امواجی که در لیزر مورداستفاده قرار می‌گیرند، ماورا بنفش نیستند و طول موج بالا و انرژی کمتری دارند.

چنین امواجی به هیچ عنوان نمی‌توانند به مواد ژنتیکی سلول‌های شما آسیب وارد کنند و در نتیجه هیچ خطری سلامت شما را تهدید نمی‌کند. در واقع امواج لیزر صرفا موهای پوست را موردهدف قرار می‌دهند و به بافت‌های عمیق پوست نمی‌رسند. بنابراین احتمال آسیب به غدد لنفاوی و به تبع آن بروز سرطان در اثر لیزر زیر بغل تقریبا ناممکن است.

آموزش لیزر زیر بغل در آکادمی مای اسکین

در این مقاله هر گونه نگرانی احتمالی درباره لیزر زیر بغل را برطرف کردیم و گفتیم لیزر زیر بغل باعث سرطان نمی‌شود. با توجه به محبوبیت بالا و تقاضای زیاد برای این روش حذف موهای زائد، ورود به این حوزه می‌تواند آینده شغلی شما را تضمین کند. شما می‌توانید برای یادگیری نحوه کار با دستگاه‌های لیزر موهای زائد و لیزر نواحی مختلف بدن مانند زیر بغل را در دوره‌های تخصصی آکادمی مای اسکین یاد بگیرید و وارد این شغل جذاب و سودآور شوید. در پایان اگر سوالی در این باره دارید، خوشحال می‌شویم در بخش نظرات پاسخگوی شما باشیم.

اشتراک گذاری :

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

نظرانت کاربران

دیدگاهتان را بنویسید