ایا لیزر تاتو را پاک میکند؟ بررسی کامل پاک کردن تاتو با لیزر

پاک کردن تتو با لیزر

در سال‌های اخیر، لیزر تاتو به یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین روش‌ها برای پاک کردن تاتوهای صورت و بدن تبدیل شده است. بسیاری از افراد به دلایل مختلفی مانند تغییر سلیقه، الزامات شغلی یا حتی پشیمانی از تصمیمات گذشته، به دنبال راه‌هایی برای پاک کردن تاتوهای خود هستند. اما سوال اساسی این است که ایا لیزر تاتو را پاک میکند؟ در این مقاله، با استفاده از اطلاعات کاملا معتبر پزشکی، به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت و به شما می‌گوییم با کمک فناوری لیزر، آیا خالکوبی پاک میشود یا خیر.

بررسی عملکرد دستگاه لیزر برای پاک کردن تاتو

لیزر تاتو با ارسال پالس‌های کوتاه و قدرتمند نور به پیگمنت‌های رنگی (جوهر) تاتو کار می‌کند. این پالس‌های نوری به قدری قدرتمند هستند که می‌توانند جوهر تاتو را به ذرات ریزی شکسته و از بین ببرند که سپس توسط سیستم ایمنی بدن جذب و دفع می‌شوند. این روند معمولاً نیاز به چندین جلسه درمانی دارد و می‌تواند بسته به اندازه، رنگ و عمق تاتو متفاوت باشد.

از آنجایی‌که دانه‌های جوهر دائمی به زیر سطح پوست تزریق می‌شوند، از بین بردن خالکوبی بسیار پیچیده‌تر از اعمال آن است. به همین دلیل اپراتورهایی که لیزر تاتو انجام می‌دهند باید آموزش‌های لازم را به‌صورت کاملا حرفه‌ای پشت سر گذاشته باشند. به‌طورکلی، برای اپراتورهای درمان‌های زیبایی مانند تزریق ژل و فیلر نیز باید در دوره جامع آموزش تزریق فیلر و دوره درمان‌های مربوطه شرکت کنند.

آیا تتو کامل با لیزر پاک می‌شود؟

برخی از رنگ‌های تاتو در برابر پرتوهای لیزر مقاومت می‌کنند؛ همچنین، برخی از رنگدانه‌ها خیلی عمیق هستند که نمی‌توان با لیزرهای موجود کاملا آن‌ها را پاک کرد؛ بنابراین لیزر تتو ممکن است خالکوبی شما را به‌طور‌کامل پاک نکند. برخی از خالکوبی‌ها، خصوصا تاتو با رنگ‌های آبی یا مشکی به‌خوبی به لیزر‌درمانی پاسخ می‌دهند؛ زیرا در جذب نور بهتر هستند.

چگونه تتو را با لیزر پاک کنیم؟

جدای از لیزر تاتو با دستگاه‌های پیشرفته، امروزه یکی از روش‌های نوین و کارآمد جوانسازی پوست، میکرونیدلینگ است. از‌این‌رو، دوره آموزش میکرونیدلینگ طرفداران فراوانی دارد. اگر شما هم می‌خواهید کسب‌و‌کار پوست و زیبایی خود را ارتقا دهید، پیشنهاد می‌کنیم این دوره کامل و جامع را از دست ندهید.

عوامل تاثیرگذاری لیزر تاتو؛ تاثیر رنگ و نوع پوست

بسیاری از افراد پیش از اقدام برای لیزر تاتو، با این سوال مواجه می‌شوند که «آیا خالکوبی پاک میشود و لیزر روش مناسبی برای از بین بردن اثر تاتو است». در پاسخ به این سوالات باید بگوییم که عوامل گوناگونی بر موفقیت‌آمیز بودن لیزر تاتو موثر هستند. ازجمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رنگ جوهر: رنگ‌های تیره مانند سیاه و آبی تیره در فرایند لیزر تاتو راحت‌تر از بین می‌روند، در‌حالی‌که رنگ‌های روشن‌تر مانند زرد و سبز ممکن است نیاز به جلسات بیشتری داشته باشند.
  • قدمت و سن تاتو: تاتوهای قدیمی‌تر به دلیل تجزیه طبیعی جوهر توسط بدن، راحت‌تر پاک می‌شوند.
  • مکان تاتو: تاتوهای نزدیک‌تر به قلب، مانند بازوها و سینه، به دلیل گردش خون بهتر، راحت‌تر پاک می‌شوند.
  • نوع پوست: افراد با پوست روشن‌تر معمولاً نتایج بهتری دریافت می‌کنند، زیرا تضاد بین رنگ پوست و جوهر تاتو بیشتر است.

این نکته را در نظر داشته باشید که هزینه لیزر تاتو برای تاتو‌هایی با حجم بزرگ‌تر نسبت به تاتوهای کوچک‌تر، گران‌تر خواهد بود. این نکته در ارتباط با تفاوت قیمت لیزر کل بدن با دستگاه الکساندرایت و لیزر نواحی کوچک‌تر بدن صدق می‌کند.

لیزر تاتو چقدر درد دارد؟

احساس درد در حین انجام لیزر تاتو از فردی به فرد دیگر متفاوت است و افرادی که خالکوبی‌هایشان را پاک کرده‌اند، سطوح مختلفی از ناراحتی را گزارش کرده‌اند. برخی افراد این درد را به‌عنوان احساسی شبیه به پرتاب حباب‌های روغن داغ روی پوست توصیف کرده‌اند.

روش پاک کردن تتو با لیزر

با‌این‌حال، بسیاری از کلینیک‌ها از روش‌های کاهش درد مانند استفاده از کرم‌های بی‌حسی موضعی یا سیستم‌های خنک‌کننده پوست استفاده می‌کنند تا تجربه درمان را راحت‌تر کنند. برخی درد پاک کردن تاتو با لیزر را به درد کاشت مو تشبیه می‌کنند. اگر به یادگیری درمان کاشت مو علاقه دارید، شرکت کردن در دوره آموزش کاشت مو آکادمی مای اسکین را به شما پیشنهاد می‌کنیم. بعد از شرکت در این دوره به‌راحتی می‌توانید وارد بازار کار شوید.

در طول انجام لیزر تاتو چه اتفاقی می‌افتد؟

بسته به اندازه و رنگ خالکوبی شما، تعداد جلسات درمان متفاوت خواهد بود. خالکوبی شما ممکن است در طی ۳ تا ۸ جلسه و گاهی اوقات بیشتر پاک شود. سعی کنید یک جلسه مشاوره را برنامه‌ریزی کنید که طی آن یک متخصص آموزش‌دیده وضعیت شما را ارزیابی و شما را در مورد روند کار آگاه کند. پاک کردن تاتو با لیزر در هر بیمار بسته به سن و اندازه و نوع خالکوبی متفاوت است. رنگ پوست و همچنین عمق رنگدانه خالکوبی در بدن نیز بر تکنیک پاک کردن تأثیر می‌گذارد. به‌طور‌کلی، روندی که طی یک جلسه برای پاک کردن خالکوبی با استفاده از جدیدترین نسل لیزرها رخ می‌دهد شامل موارد زیر است:

  • شما عینک محافظ چشم می‌پوشید.
  • واکنش پوست شما به لیزر برای تعیین موثرترین انرژی برای درمان آزمایش می‌شود.
  • فرایند درمان شامل قرار دادن یک هندپیس روی سطح پوست و فعال کردن نور لیزر مکرر بر روی سطح تاتو است.

خالکوبی‌های کوچک‌تر به انتقال انرژی کمتر و تاتوهای بزرگ‌تر به تعداد بیشتری نیاز دارند. در هر صورت، خالکوبی نیاز به چندین درمان و جلسات متعدد دارد. پس از هر درمان، تاتو باید کمرنگ‌تر شود. علاوه بر آموزش لیزر برای پاک کردن تاتو، آموزش لیزر موی های زائد نیز بسیار پرطرفدار است که در آموزشگاه مای اسکین می‌توانید به جدیدترین تکنیک‌ها دستیابی داشته باشید.

نحوه پاک کردن تتو با لیزر

چرا پاک کردن خالکوبی با لیزر بیشتر از یک جلسه طول می‌کشد؟

هنرمندان حرفه‌ای تاتو جوهر را لایه‌لایه اجرا می‌کنند؛ بنابراین حذف تاتو از همه این لایه‌ها بیش از یک جلسه طول می‌کشد. از‌آنجایی‌که لیزرها رنگدانه جوهر را به ذرات کوچک‌تر می‌شکنند، پس از آن بین جلسات مدتی طول می‌کشد تا بدن شما جوهر را خارج کند. پوست شما نیز برای بهبودی نیاز به زمان دارد؛ زیرا لیزر درمانی گاهی اوقات باعث تورم و تاول می‌شود و به‌طور‌موقت رنگ پوست شما را تغییر می‌دهد.

پیش از اقدام برای لیزر تاتو با عوارض این روش آشنا شوید

لیزر تاتو هرچند روشی موثر برای پاک کردن جوهر از روی بدن محسوب می‌شود و ممکن است با برخی از عوارض همراه باشد. این عوارض بسته به نوع پوست، رنگ تاتو و تجربه متخصص انجام‌دهنده متفاوت است. در زیر به برخی از شایع‌ترین عوارض لیزر تتو اشاره شده است:

  • قرمزی، تورم و خارش به مدت چند روز پس از درمان
  • تغییر رنگ پوست به‌صورت دائمی یا موقت
  • خطر اسکار و فیبروز در صورت مراقبت نکردن صحیح
  • عفونت در قسمت‌های آسیب‌دیده پوست
  • واکنش‌های آلرژیک در برخی از افراد
  • کامل پاک نشدن تاتو

در برخی موارد، پاک کردن تاتو با لیزر همه رنگ‌ها را به‌طور‌کامل حذف نمی‌کند، به‌خصوص رنگ‌های روشن‌تر و فلورسنت که به‌خوبی نور لیزر را جذب نمی‌کنند. برای کاهش این عوارض و به دست آوردن بهترین نتایج، انتخاب یک متخصص مجرب و دارای صلاحیت اهمیت بالایی دارد. هزینه جلسات لیز تاتو و قیمت نیدلینگ صورت در مراکز زیبایی معتبر و توسط اپراتورهای حرفه‌ای، نسبت به مراکز غیرحرفه‌ای مسلما بیشتر است؛ ولی درنهایت ارزشش را خواهد داشت.

چگونه با لیزر تتو را پاک میکنند؟

مراقبت‌های بعد از لیزر تاتو برای کسب بهترین نتیجه

بلافاصله پس از درمان، از کیسه یخ برای تسکین ناحیه استفاده می‌شود. برای کمک به بهبود پوست و کاهش خطر عفونت، باید از کرم یا پماد آنتی‌بیوتیک موضعی استفاده کنید. برای محافظت از محل تحت درمان، استفاده از بانداژ یا چسب مخصوص توصیه می‌شود. روز بعد از لیزر تاتو می‌توانید دوش بگیرید، اما بهتر است از شستشوی ناحیه آسیب‌دیده تا مدتی خودداری کنید.

همچنین هنگام قرار گرفتن در معرض آفتاب، ناحیه تحت‌درمان باید با کرم ضد آفتاب پوشانده یا محافظت شود.  به‌هیچ‌عنوان زخم ناحیه تحت‌درمان را دستکاری نکنید تا از ایجاد زخم و اسکار جلوگیری کنید. برای بهبودی هرچه سریع‌تر، توصیه می‌کنیم این نکات آموزش مراقبت پوست را جدی بگیرید.

آموزش پاک کردن تاتو با لیزر در آموزشگاه مای اسکین

عجیب است ولی درصد بالایی از افراد که تاتو انجام داده‌اند، تصمیم می‌گیرند آن را پاک کنند! همین امر باعث روی کار آمدن دستگاه‌های لیزر جدید و پیشرفته برای پاک کردن تاتو شده است. علاوه‌بر این، بسیاری از افراد برای یادگیری فرایند پاک کردن تاتو با لیزر اقدام می‌کنند تا کسب‌وکاری پرسود داشته باشند. اگر شما هم تصمیم دارید نحوه لیزر تاتو را آموزش ببینید، پیشنهاد می‌کنیم دوره‌های مربوطه در آموزشگاه مای اسکین را از دست ندهید. در پایان اگر سوالی درباره پاک کردن تاتو با لیزر دارید، در بخش نظرات پاسخگوی شما خواهیم بود.

اشتراک گذاری :

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

نظرانت کاربران

دیدگاهتان را بنویسید