آر اف فرکشنال بهتر است یا هایفوتراپی؟

آر اف بهتر است یا هایفو

متاسفانه وقتی به سن 25 سالگی می‌رسیم، روند تولید کلاژن بدن شروع به کند شدن می‌کند و پس از آن هر سال چین‌وچروک‌های پوست ما بیشتر می‌شوند. در واقع، سطح کلاژن می تواند تا 2 درصد در هر سال که پیر می‌شویم، کاهش یابد. سبک زندگی و ژنتیک دو عامل اصلی هستند که شدت این کاهش سطح کلاژن را تعیین می‌کنند. با این حال می‌توانید با استفاده از هایفو (سونوگرافی مادون قرمز با شدت بالا) و آر اف (فرکانس رادیویی) پوست سفت و جوانی داشته باشید. حال سوال اصلی اینجاست که آر اف بهتر است یا هایفو؟ اگر شما هم بین این دو گزینه مردد هستید، توصیه می‌کنیم مطالعه این مطلب کاربردی را از دست ندهید و تا انتها همراه ما باشید.

آر اف فرکشنال صورت چیست؟

آر اف فرکشنال یک روش سفت کردن بافت است که در آن از انرژی فرکانس رادیویی برای انتقال گرما به لایه‌های اپیدرم پوست استفاده می‌کنند. مشابه با آنچه در آموزش لیزر موهای زائد توضیح دادیم، گرمای لیزر کار اصلی را انجام می‌دهد. در واقع این دستگاه از یک روش گرمایش انبوه در نواحی بزرگتر برای سفت کردن پوست افتاده، صاف کردن چین‌وچروک‌ها و تحریک تولید کلاژن و الاستین استفاده می‌کند. با آر اف پوست سفت‌تر، حجیم‌تر و جوان‌تر می‌شود، خطوط ریز کاهش می‌یابد، منافذ بزرگ کوچک می‌شوند و حتی برخی مشکلات پوستی مانند آکنه بهبود می‌یابند.

هایفوتراپی چیست؟

در هایفو یا اولتراسوند متمرکز با شدت بالا، انرژی اولتراسونیک دقیق و فشرده‌ای برای تحریک تولید کلاژن و بازسازی بافت در عمق عمیق پوست مورداستفاده قرار می‌گیرد. اولین تفاوت آموزش آر اف صورت با هایفوتراپی این است که هایفو بیشتر از آر اف فرکشنال به داخل پوست نفوذ کرده و گرمای ایجاد شده بافت عمیق پوست را تحریک می‌کند تا فیبرهای کلاژن فشرده جدیدی تولید کنند. یکی دیگر از مزایای هایفو توانایی آن در آب کردن چربی است و از این رو به ویژه برای کسانی مناسب است که می‌خواهند علاوه بر سفت کردن پوست، چربی صورت یا غبغب خود را از بین ببرند.

هایفوتراپی چیست؟

آر اف و هایفو چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟

هایفو و آر اف هر دو روش‌های غیرجراحی و غیرتهاجمی سفت کننده پوست هستند که پوست را گرم می‌کنند تا واکنش بازسازی کلاژن را در لایه‌های عمیق‌تر آن القا کنند. با این حال اگرچه RF و HIFU هر دو هدف یکسانی دارند و ظاهرا برخلاف آنچه که در آموزش مزونیدلینگ توضیح داده می‌شود، هر دو از گرما برای سفت شدن پوست استفاده می‌کنند، اما این دو روش کاملا متفاوت هستند و استفاده از یکی یا دیگری تا حد زیادی به نتایجی که می‌خواهید به دست آورید، بستگی دارد. در جدول زیر نکات کلیدی و مهمی را می‌خوانید که به شما در انتخاب بین آر اف فرکشنال و هایفو کمک می‌کنند.

هایفوتراپی

آر اف فرکشنال

مناسب برای مجسمه‌سازی بدن، رفع چین و چروک و لک صورت، رفع افتادگی، لیفتینگ و سفت کردن پوست رفع چین و چروک، لک صورت و لیفت پوست
فناوری مورداستفاده انرژی اولتراسوند – عمیق‌تر از فرکانس رادیویی آر اف فرکانس رادیویی
عمق به عمق درم و فراتر رفته و می‌تواند به لایه عضلانی برسد. روی لایه‌های اپیدرمی (اولین لایه پوست) تمرکز می‌کند.
تعداد جلسات موردنیاز تعداد جلسات به هر فرد بستگی دارد، اما در بیشتر موارد یک جلسه کافی است. یک یا دو بار در هفته تا رسیدن به نتایج مطلوب؛ حداقل 3 جلسه درمان مورد نیاز است.
میزان ماندگاری نتایج 1 تا 3 سال 1 سال

 

آر اف بهتر است یا هایفو؟

هایفو بسیار عمیق‌تر به درون و فراتر از درم می‌رود و می‌تواند به لایه SMAS برسد. در مقابل آر اف نمی‌تواند به اندازه هایفو عمیق شود. در واقع آر فرکشنال بر روی لایه‌های اپیدرم تمرکز می‌کند و فراتر از این نمی‌رود. به همین دلیل است که معمولا هایفوتراپی را موثرتر از آر اف در نظر می‌گیرند.

همچنین معمولا برای هایفوتراپی مانند دوره بوتاکس یک جلسه کافی است، اما برای کسب نتایج دلخواه در آر اف باید چند جلسه مراجعه کنید. البته تعداد دقیق جلسات موردنیاز برای هر یک از این روش‌ها به نوع دستگاه مورداستفاده، شرایط پوستی و ژنتیک شما بستگی دارد.

آر اف بهتر است یا هایفو؟

چگونه بین آر اف و هایفو انتخاب کنیم؟

با افزایش سن، پوست ما ترکیبی از علائم از جمله افتادگی، چین و چروک و منافذ بزرگ را نشان می‌دهد. روند پیری پوست و موهای هر فرد منحصربه‌فرد است و همیشه باید به صورت جداگانه موردبررسی قرار گیرد. به همین دلیل در دوره‌های آموزش کاشت مو تهران نیز توصیه می‌شود شرایط مراجع را به دقت بررسی کنید. با این حال راهنمای زیر کمک می‌کند که راحت‌تر بین آر اف و هایفوتراپی تصمیم بگیرید و متوجه شوید کدام گزینه بهتری برای شما یا مراجع شماست.

برای سفت کردن پوست آر اف بهتر است یا هایفو؟

برای سفت کردن پوست، هایفو بهترین انتخاب است زیرا لایه SMAS پوست را سفت و روند افتادگی پوست را معکوس می‌کند. با هایفوتراپی می‌توان پوست شل دور گردن را سفت، غبغب را رفع و ابروها را به صورت کاملا طبیعی لیفت کرد. نکته مهم برای دستیابی به همه این مزایا، مراجعه به کسانی است که نحوه کار با دستگاه‌ هایفو را بدانند. بر همین اساس اگر تنظیمات دستگاه لیزر موهای زائد نیز به درستی انجام نشود، نتیجه چندان مطلوب نخواهد بود.

برای کاهش حجم صورت آر اف بهتر است یا هایفو؟

آر اف روشی با شدت کمتر است که به اندازه هایفو به بافت‌ها نفوذ نمی‌کند و به همین دلیل می‌تواند انتخاب بهتری برای کاهش حجم یا نواحی ظریف مانند پلک پایین و بالا باشد. بنابراین اگر پوست شلی ندارید، اما حجم صورت خود را از دست داده‌اید، می‌توانید آر اف را انتخاب کنید. با این حال قبل از این کار حتما در مقاله دیگر ما بخوانید که آر اف برای چه سنی مناسب است. آر اف پوست را سفت می‌کند، اما همچنین یک اثر حجم دهنده به خصوص در ناحیه اطراف دهان برجای می‌گذارد.

برای کاهش حجم صورت آر اف بهتر است یا هایفو؟

برای رفع چین و چروک آر اف بهتر است یا هایفو؟

هایفو و آر اف هر دو تولید کلاژن را افزایش داده و بازسازی بافت پوست را تسریع می‌کنند. هیچ کدام نیز مانند آنچه در  عوارض لیزر صورت مردان توضیح دادیم، عارضه خاصی ندارند و هر دو در رفع چین و چروک و خطوط ریز موثر هستند. انتخاب بهترین راه به سن پوست و ناحیه‌ای که می‌خواهید موردهدف قرار دهید، بستگی دارد. خطوط عمیق و چین و چروک‌ها حتما باید با هایفو برطرف شوند زیرا آر اف عمق SMAS را هدف نمی‌گیرد.

آموزش کار با دستگاه هایفوتراپی و آر اف برای جوانسازی پوست در آکادمی مای اسکین

در این مقاله توضیح دادیم که آر اف بهتر است یا هایفو و کدام گزینه مناسب‌تری برای شماست. شما می‌توانید نحوه کار با دستگاه‌های هایفوتراپی و آر اف فرکشنال را در دوره‌های تخصصی آکادمی مای اسکین یاد بگیرید و با ورود به این بازار کار پرمتقاضی، آینده شغلی خود را تضمین کنید. در پایان اگر سوالی در این باره دارید، خوشحال می‌شویم در بخش نظرات پاسخگوی شما همراهان عزیز و گرامی باشیم.

اشتراک گذاری :

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

نظرانت کاربران

دیدگاهتان را بنویسید